Mari Membaca, Menghayati dan Muhasabah Diri Kita

Selamat Datang Ke Laman Blogspot Saye. Marilah Same2 Kite Berdakwah Tentang Agama Islam. Jika Ada Silap Dan Salah, Tegurlah Saya. Setiap Manusia Mesti Melakukan Kesilapan Walaupun Sedikit. Syukran Jazilan

Penghulu Segala Bicara

Penghulu Segala Bicara

Monday 25 November 2013

Doa Mohon Perlindungan Dari Kesesatan

“Allaahumma laka aslamtu wa bika
aamantu wa ‘alaika tawakkaltu wa
ilaika anabtu wa bika khaashamtu.
Allaahumma innii a’uudzu bi
‘izzatika laa ilaaha illaa anta an
tudhillanii. Anta al-hayyu alladzii laa
yamuutu wa al-jinnu wa al-insaanu
yamuutuuna.”

Arti Doa Mohon Perlindungan Dari
Kesesatan

“Ya Allah, kepada-Mulah aku
berserah diri, kepada-Mulah aku
beriman, kepada-Mulah aku
bertawakal, kepada-Mu pula aku
kembali (bertobat), dan dengan
nama-Mu aku membela. Ya Allah,
sesungguhnya aku berlindung
dengan keperkasaan-Mu, tidak
ada tuhan yang berhak untuk
diibadahi dengan benar kecuali
Engkau, agar Engkau tidak
menyesatkan diriku. Engkaulah
Mahahidup yang tidak akan
pernah mati, sedangkan jin dan
manusia semuanya akan mati.
(HR.Muslim, Ahmad, dan Ibn Hibban)”

No comments:

Post a Comment